הכנה לראיון עבודה – טיפים

הכנה לראיון עבודה – 5 טיפים להצלחה

שלחתם קורות חיים, קיוויתם וחיכיתם, ולבסוף הגיעה שיחת הטלפון המיוחלת. עכשיו, רגע לפני שאתם מגיעים לפגישה שתקבע אם תקבלו תג עובד או לא, רצוי לעצור ולוודא שאתם ערוכים למשימה. אם אתם רוצים לבצע הכנה לראיון עבודה בצורה טובה ולשפר את סיכויי ההצלחה שלכם, יש כמה טיפים חשובים שכדאי לזכור.

 

1 – התלבשו בהתאם למעמד

נדירים המקרים שבהם תצטרכו ללבוש חליפה מחויטת עם עניבה לראיון עבודה, אבל זה לא אומר שכל לבוש אחר יעבור את המראיינים שלכם. ג'ינס, כפכפים או חולצות טריקו צריכים לצאת לחלוטין מהמשוואה, ובמקומם רצוי לבחור בבגדים ייצוגיים ומכובדים יותר. מכנס מחויט וחולצת כפתורים יעשו את העבודה. חוץ מזה, פריטים בסיסיים כמו מסרק, דיאודורנט ובושם חשובים במיוחד. המראה המרושל עם ניחוחות הזיעה לא יעזרו לכם להתקבל למשרה.

 

2 – הכנה לראיון עבודה ולמקום העבודה

ליטוש קורות החיים ובחירת בגד ייצוגי לא פוטרים אתכם מהכנת שיעורי בית. בהנחה שאתם לא מגיעים לראיון בחברה גדולה ומוכרת כמו גוגל או פייסבוק, רצוי לערוך מחקר קצר ולגלות לאן אתם בכל זאת מגיעים. מה המוצר או השירות של החברה? מה אתם אמורים לעשות בתפקיד שאליו אתם מועמדים? מה תפקידו של המראיין שלכם? בנוסף אפשר ואף כדאי לשאול האם המשרה שאליה אתם מועמדים מאוישת.

 

3 – הראו שנוח לכם

בין אם אתם מודעים לכך ובין אם לא, שפת הגוף שלכם יכולה לדבר במקומכם. שמרו על קשר עין עם המראיין, דברו בקול בטוח ויציב, והימנעו משילוב ידיים שעשוי להעיד על כך שלא ממש נוח לכם. חוץ מזה, תנו גם למראיין שלכם להרגיש בנוח.

 

4 – תהיו קלילים אבל אל תגזימו

יצירת קשר אישי היא צעד חשוב, ואם אתם לא לגמרי יודעים איך עושים את זה מומלץ לתרגל במסגרת הכנה לראיון עבודה. שימו לב שגם השיח האישי צריך להיעשות במידה. חיבור אישי הוא חשוב ויש לו השפעה רבה על מהלך הריאיון ועל תהליך קבלת ההחלטות של המראיין, אבל אם תגזימו אתם עשויים להיתפס כחסרי טאקט או כבוד, וזה לא הרושם האידאלי.

 

5 – אל תאחרו

זה אולי ברור מאיליו, אבל איחור יכול להסב לכם נזק משמעותי מאוד עוד לפני שהוצאתם ולו מילה אחת מהפה. נסו להקדים כדי להימנע מהפתעות (כמו פקקים וחיפושי חניה) ואם בכל זאת אתם עומדים לאחר, לכל הפחות יידעו את המראיין שלכם מוקדם ככל האפשר.

 

אז נכון, לקורות החיים שלכם יש השפעה רבה על הצלחת הריאיון, אבל הכנה נכונה תאפשר לכם ליצור רושם חיובי ולשפר את הסיכוי שתתקבלו לעבוד.